Český E.ON patří do německého koncernu E.ON Energie, který je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě. "E.ON ČR bude podle našeho plánu jedničkou na tuzemském trhu, pokud budeme brát dohromady elektřinu a plyn," upřesnil Fehn. Firma chce získat přístup k některým zásobníkům s plynem, které zatím ovládá právě RWE, a poohlíží se i po jiných možnostech. Fehn ale konkrétnější být nechtěl.
Firma zatím v ČR investovala 30 miliard korun. Nyní plánuje další investice v miliardách korun. Chce například postavit uhelnou elektrárnu, aby zvýšila i svůj podíl na výrobě elektřiny. O projektu jedná s Mosteckou uhelnou. Kromě zcela nových zdrojů, které vyrostou na zelené louce, ale plánuje i některé akvizice, uvedl bez upřesnění Fehn.
E.ON vlastní kromě Jihočeské plynárenské také přes 40 procent v Jihomoravské plynárenské a více než 73 procent v Pražské plynárenské. Společně se skupinou Czech Coal provozuje ještě Teplárnu Otrokovice a Energetiku Malenovice.
Obrat energetické skupiny E.ON vzrostl v prvním pololetí meziročně o 24 procent na 17,4 miliardy korun. Provozní zisk před úroky a zdaněním (EBIT) dosáhl 1,55 miliardy Kč.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
