Ceny energií vzrostly za tři roky asi o 67 procent, připomněl Cienciala s tím, že české ceny patří k nevyšším v Evropě. Růst je podle něj větší než růst nákladů na výrobu. Dokazují to podle něj rostoucí tržby energetických firem.
Ministr průmyslu a obchodu Martin Říman (ODS) namítá, že ve srovnání s jinými evropskými státy není rozdíl v cenách nijak výrazný.
Třinecké železárny i další firmy investují značnou část svých zisků zpět do výroby, uvedl Cienciala. Pokud se to v příštích letech změní, ztratí české podniky během několika let dech a za svými zahraničními konkurenty zaostanou, míní ředitel.
Na drahé energie si stěžují nejen energeticky náročné provozy, jako železárny nebo strojírny, ale i další obory. Třeba textilní průmysl zdůvodňuje každoroční pokles tržeb a zisků hlavně levným zbožím z Číny a právě vysokými cenami za elektřinu za plyn.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
