Celkově ekonomiky střední a východní Evropy a bývalého Sovětského svazu díky silnému ekonomickému růstu "vydržely turbulence na finančních trzích bez potíží", uvedl Berglof v materiálu rozeslaném zaměstnancům EBRD. Podobný závěr o tom, jak si v nynějších globálních problémech vedou východoevropské země, učinila minulý týden i Světová banka, připomíná list. I podle ní vyjde region z potíží "relativně nezasažen", otřesy by však mohly poškodit země s vysokými deficity platební bilance.
Zatímco krátkodobé problémy s omezením zdrojů na úvěry nejsou ve východní Evropě příliš zjevné, regionu se více dotknou dlouhodobé dopady globální úvěrové krize. Ty budou mít podobu zvýšených nákladů na úvěry, což se v konečném důsledku odrazí ve zpomalení růstu ekonomik.
Určité zpomalení růstu bude ovšem ve střední a východní Evropě podle Berglofa dokonce vítané. "Jejich ekonomiky, zejména sektory realit a stavebnictví, rostou v poslední době příliš rychle a dosahují někdy až neudržitelných temp," uvedl šéfekonom EBRD. Zasaženy mohou být otřesy i exporty z regionu a v případě prohlubující se krize by se zemím s vysokým deficity běžného účtu snížila možnost financování schodků zahraničními úvěry, napsal britský list.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
