V Česku pracují desetitisíce Slováků, a zdaleka už to nejsou jen zdravotní sestry v nemocnicích. Tuzemské firmy lákají mladé lidi, kteří v ČR studují, a nabízejí jim všechno možné, jen aby se nevrátili zpět na Slovensko, shodují se odborníci.
Česko je opravdu velkým soupeřem slovenských podniků, uvedla bývalá slovenská ministryně práce Iveta Radičová. Že je teď udržení klíčových zaměstnanců pro slovenské firmy prvořadým úkolem, potvrzuje i prezidentka Svazu personalistů SR a personální ředitelka Slovak Telecom Anna Hudáková.
Nábor nového člověka podle ní trvá i déle než sedm týdnů. Firmám chybí hlavně manuální pracovníci a odborní pracovníci, třeba technici. Stejné profese požadují i čeští zaměstnavatelé, a v tom je právě potíž.
Třeba Škoda Auto, jeden z největších českých zaměstnavatelů, využívá nejen Čechů, ale také Poláků a právě Slováků. Podle personálního šéfa společnosti Martina Jahna to ale není dost. Proto požaduje, aby vláda zmírnila podmínky pro zaměstnávání cizinců.
To také kabinet plánuje. Chystá takzvané zelené karty. Kolik lidí by mohlo nový systém využít, nechce ministr průmyslu a obchodu Martin Říman odhadovat. "Ta čísla by ale neměla jít do tisíců, ale do desetitisíců," uvedl s tím, že bude záležet hlavně na ekonomické situaci země.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
