Bez položek jako přípěvek na stravování, uplatnění jazyků, možnost dalšího vzdělávání či profesní růst se už neobejde téměř žádný inzerát s nabídkou práce. Firmy se o zaměstnance doslova přetahují a nabízejí stále víc. Podobný problém přitom nemají jen čeští zaměstnavatelé, pociťují ho i podniky na Slovensku a v dalších zemích. Jedním z vystavovatelů na Kariéře při MSV je i dánské velvyslanectví. Země teď postrádá asi 4000 inženýrů a odhaduje, že do deseti let to bude až 14.000 lidí.
Také v Česku chybí tisíce kvalifikovaných lidí. Například společnost Honeywell hledá pro pobočky v Brně a Olomouci asi 400 pracovníků. Jeho stánek navštívily desítky zájemců, většinou jsou to však studenti, kteří ve firmě chtějí být jen na povinné praxi. Absolventů, schopných nastoupit na stovky volných pozic, je ale minimum. "Dnes jsme sehnali jen jednoho takového," řekla personalistka firmy Barbara Omelková.
Například společnost Miele už nabízí pět týdnů dovolené, což je o týden víc, než je v Česku u soukromých podniků stanoveno. Procter&Gamble Rakona zase přišel na to, že si musí své lidi najít ještě dřív, než vyjdou školu. Studentům technických univerzit proto nabízí práci na částečný úvazek. To kvalitním lidem zaručí po ukončení školy trvalé pracovní místo.
Na Kariéře se prezentuje kolem 25 firem. Většina z nich není na podobném veletrhu nováčkem. Brněnský výrobce traktorů Zetor pořádá podobné nábory asi jednou za měsíc, uvedla Zuzana Hašková, která ve firmě pracuje jako referent lidských zdrojů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
