"Název Daimler okamžitě řekne, že jsme úplně jiný podnik, než jsme byli dříve," řekl Zetsche před asi 4700 akcionáři, kteří se za tímto účelem sešli na valné hromadě v Berlíně. "Název skupiny jako Daimler jasně znamená, že píšeme novou kapitolu naší historie, a přitom pokračujeme v tradici firmy, která vynalezla automobil," dodal šéf podniku.
Přestože se konání valné hromady protahuje, při samotném hlasování nikdo problémy nečeká. Zetsche řekl, že firma se nemůže vrátit k původnímu názvu Daimler-Benz, který používala od roku 1926. Od té doby se prý značně rozšířila, přidala nové modely, koupila nové provozy a celkově se změnila, tvrdí Zetsche.
Daimler se v roce 1998 spojil s automobilkou Chrysler, fúze za zhruba 36 miliard dolarů se ale pro Němce stala noční můrou. Management navzdory značnému úsilí nedokázal sladit odlišně fungující podniky, problémy údajně byly i v kulturní oblasti a dalších aspektech. Letos automobilka přiznala, že fúzi ruší a divizi Chrysler prodá.
Do debaty o změně jména se na valné hromadě pokusila zasáhnout Heidemarie Hirschová, která je praprapraneteří zakladatele automobilky Carla Benze. Akcionáře se snažila přesvědčit, že název Benz bude pro firmu lepší než Daimler. "Vraťte podniku duši," snažila se Hirschová ovlivnit akcionáře. Pozorovatelé jí však nedávají téměř žádné šance, takže změně na Daimler by nemělo nic stát v cestě.
Zetsche si je ale dobře vědom, že jméno Benz se těší značnému respektu i mimo Německo, takže s ním počítá. Divize osobních automobilů by se proto měla jmenovat Mercedes-Benz Group. "Nejenže bude hrdé jméno Benz i nadále prominentní, bude i mnohem více vidět," míní Zetsche. Divize osobních vozů se nyní jmenuje Mercedes Car Group.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
