Zpráva k návrhu rozpočtu uvádí, že průměrný plat v takzvaných ústředně řízených organizačních složkách státu a příspěvkových organizacích vzroste o zhruba tři procenta na 22.622 korun. Toto číslo zahrnuje mzdy například policistů, celníků nebo vojáků.
Celkový objem peněz na platy zaměstnanců státu vzroste v příštím roce proti letošku o téměř čtyři miliardy na 130,4 miliardy korun. Do toho jsou však zahrnuty i peníze určené na přípravu předsednictví v Radě EU i samotné peníze z EU. Nejvíc peněz určených na platy, víc než dvě pětiny, půjdou do školství. Rozpočet na ně pamatuje částkou téměř 54 miliardy korun.
Na růstu mezd se podílí jednak zvýšení objemu peněz na platy o 1,5 procenta, ale i změny v kvalifikační struktuře a počtu zaměstnanců zajišťujících agendu spojenou s EU. Nárůst platů v jednotlivých kapitolách je však velmi odlišný a neodráží skutečné posuny v úrovni platů zaměstnanců, upozorňuje materiál.
Vláda letos v dubnu rozhodla, že bude až do roku 2010 snižovat ročně počet zaměstnanců ve státní správě o tři procenta. Ministr průmyslu Martin Říman (ODS) již dříve oznámil, že jeho úřad opustí do konce roku asi 80 lidí, ministr zemědělství Petr Gandalovič (ODS) chce do konce roku snížit stavy o pět procent. Nejvíc by mělo propouštění dopadnout na ministerstvo obrany, které zruší v příštím roce kolem 1200 míst. Celkem by mělo zaniknout 3125 míst. Více než tisícovka míst naopak vznikne. Kvůli technické pomoci s programy na čerpání peněz z EU vznikne 684 míst, dalších 301 míst si vyžádá příprava na předsednictví v EU a 223 míst bude potřebovat ministerstvo financí, aby převzalo agendu po zrušené České konsolidační agentuře, která zanikne ke konci letošního roku. Dalším důvodem je přesun Českého hydrometeorologického ústavu a České geologické služby z vědeckovýzkumných organizací mezi příspěvkové organizace.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
