Takzvaný brzdový asistenční systém (BAS) by podle komise mohl zachránit více než 1000 životů ročně. Systém posiluje výkon brzd a zahrnuje senzory, jež varují řidiče před možnou kolizí. Návrh komise ještě musí schválit členské země EU a Evropský parlament.
Technologie BAS měla premiéru v roce 1996 u vozů Mercedes třídy S a SL. V roce 1998 se automobilka Mercedes stala první firmou, která tuto technologii zavedla u všech svých modelů. Později ji následovaly i některé další automobilky, například BMW a Volvo.
EU hodlá v rámci plánu z roku 2001 snížit do roku 2010 počet úmrtí při dopravních nehodách o polovinu na zhruba 25.000 ročně, připomíná agentura Reuters.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
