...
Koruna by se v příštích třech měsících měla držet u hladiny 27,50 za euro , ukázal ve středu průzkum Reuters a naznačil omezený prostor pro vzestup poté, co česká měna minulý měsíc dosáhla rekordního vrcholu.
Koruna zaznamenala 17.září historický rekord 27,385 za euro, když vyvrcholily nákupy investorů, kteří zavírali prodejní pozice v korunách, jichž dříve využívali k sázkám na výše úročená aktiva obzvlášť na rozvíjejících se trzích, jako jsou Maďarsko nebo Turecko.
Podle mediánu odpovědí 16 analytických skupin oslovených v průzkumu by měla koruna za měsíc stát na 27,50 za euro a za tři měsíce na 27,45. Tříměsíční výhled se nezměnil od podobného průzkumu provedeného v polovině září.
Koruna se ve středu pohybovala kolem 27,500 za euro, o 4,6 procenta výš proti začátku července, kdy vzestup nechuti k riziku způsobený tísní na globálních kreditních trzích spustil první vlnu likvidování vysoce rizikových carry obchodů.
"Koruna ztratila svou vazbu na ostatní nízkoúročené měny, japonský jen a švýcarský frank. My si myslíme, že jak se vytratila historka, že je to měna pro financování carry obchodů, tak se pozornost časem zase překlopí k regionu," řekl Jan Čermák, hlavní analytik pro finanční trhy z ČSOB.
"Ve výhledu tří měsíců by korunu mohl podpořit návrat centrální banky k protiinflační rétorice," dodal.
Česká národní banka (ČNB) v srpnu zvedla hlavní úrokovou sazbu na pětileté maximum 3,25 procenta, vzhledem k prudkému posilování koruny však signalizovala přestávku v dalším utahování měnové politiky.
Podle průzkumu koruna do šesti měsíců dosáhne čerstvého historického maxima na 27,20 a do roka na 27,05 za euro. Obě prognózy se ve srovnání s předchozím průzkumem příliš nezměnily.
PRO PODROBNOU TABULKU PRŮZKUMU KLIKNĚTE NA [ID:nL10390159].
[PRAHA/Reuters/Finance.cz]



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
