V některých regionech Německa dnes vyjíždí jen polovina z plánovaných spojů. Strojvůdci sdružení v odborech, kteří si stávkou chtějí vynutit na německých drahách (Deutsche Bahn) zvláštní platové podmínky, přitom hodlají držet německou železniční dopravu v šachu celý den až do půlnoci. Přerušení jejich práce by se tak mohlo přímo dotknout milionů lidí.
Stávka sice začala už v 02:00 SELČ, ale výrazně se projevila až v ranní dopravní špičce. Dráhy údajně zvolily tak časnou hodinu zahájení stávky, aby lokálky zůstaly v depech a vůbec nevyjížděly na koleje, kde by mohly bránit v plynulém provozu dálkových rychlíkových spojů.
Kromě Berlína a Mnichova stávka obzvlášť těžce doléhá na další aglomerace a městské oblasti protkané linkami příměstských tratí jako jsou Stuttgart nebo aglomerace Halle-Lipsko. V Bavorsku byl po zahájení stávky vypraven jen každý druhý vlak a velké výpadky pociťují cestující také v nejlidnatější spolkové zemi, Severním Porýní-Vestfálsku.
Část vlaků ale přesto jezdí, neboť někteří strojvůdci nejsou členy profesního odborového svazu GDL, který stávku organizuje. Dráhy místy situaci řeší zapojením náhradní autobusové dopravy.
Komplikace na železnicích se však přenesly i na německé silnice. Nezvykle velké množství lidí k přesunu do práce použilo automobil a podle autoklubu ADAC byly ráno některé silnice ucpané dříve než obvykle.
Strojvůdci kvůli několikaměsíčnímu sporu o mzdové tarify stávkovali naposledy přesně před týdnem, a to tři hodiny.
Ve čtvrtek večer se předák strojvůdcovských odborů Manfred Schell a šéf Deutsche Bahn Hartmut Mehdorn dohodli, že železniční společnost jim v pondělí předloží novou nabídku tarifní smlouvy. Odbory slíbily, že ve dnech následujících po dnešní stávce se na železnicích stávkovat nebude.



Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
