Situace se začala komplikovat krátce po desáté hodině. První ranní vlak z Německa dorazil na čas a v pořádku pokračoval dále do Budapešti. O důvodech nynějších zpoždění vlaků informují němečtí železničáři české kolegy jen kuse. "Nevíme, co zpoždění vlaku v Regensburgu (Řezně) způsobilo, když z Mnichova vyjel na čas," řekl Kubala.
Kvůli zpoždění mnichovského rychlíku dráhy na úsek z Plzně do Prahy nasadí náhradní soupravu; zpožděný německý vlak se potom otočí v Plzni a do Prahy pokračovat nebude. O mnoho lépe na tom není ani EC Vindobona z Hamburku do Vídně, který má nyní před Berlínem 50minutové manko.
Podle původních očekávání neměla stávka německých strojvůdců na regionálních drahách spoje do ČR nijak významně ovlivnit. U vlaků ze severního směru od Berlína očekávaly dráhy pouze několikaminutová zpoždění, neboť mezinárodní spoje suplují v některých stanicích vypadlé regionální. Z jižního směru od Mnichova žádná zpoždění původně hlášena nebyla.
Během dne by kromě Vindobony měly do ČR dorazit ze severu Německa ještě další čtyři vlaky Euro City. Další dva rychlíky mají podle jízdního řádu dorazit z Mnichova a Norimberka. Podle Kubaly nelze nyní říci, zda a případně jaké budou mít tyto spoje zpoždění. "První vlak ukázal, že umí jet na čas, druhý se v Německu zastavil na desítky minut," shrnul situaci Kubala.
Stávku na regionálních tratích vyhlásili němečtí strojvůdci kvůli několikaměsíčnímu sporu o mzdové tarify s vedením německých drah Deutsche Bahn. Odhaduje se, že dnes nevyjela až polovina plánovaných spojů.
Strojvůdci požadují zhruba třetinový růst platů, na což vedení drah nechce přistoupit. Dnešní stávka není první, naposledy strojvůdci podpořili své požadavky stávkou před týdnem.



Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
