Do České republiky nyní míří nebo teprve vyjedou ze severu Německa čtyři vlaky EuroCity. Podle Kubaly mají pouze několikaminutové zpoždění. "Například EC177 z Berlína je opožděn jen o devět minut," řekl. Hůře dopadl předchozí vlak Vindobona, který jede z Hamburku do Vídně, a do ČR dorazil se zpožděním 75 minut.
Vylepšila se také situace na další hlavní trase z Německa, která vede z Mnichova a Norimberka přes bavorské Řezno a Domažlice do Prahy. První rychlík z Mnichova dopoledne nabral v Řezně 90minutové zpoždění a nakonec skončil v Plzni. Další vlaky z tohoto směru již mají maximálně půlhodinové zpoždění a měly by dojet až do Prahy.
Podle původních očekávání neměla stávka německých strojvůdců na regionálních drahách spoje do ČR vůbec ovlivnit. U vlaků ze severního směru od Berlína očekávaly dráhy pouze několikaminutová zpoždění, neboť mezinárodní spoje suplují v některých stanicích vypadlé regionální. Z jižního směru od Mnichova žádná zpoždění původně hlášena nebyla.
Situace se začala komplikovat krátce po desáté hodině. První ranní vlak z Německa dorazil ještě na čas a v pořádku pokračoval dále do Budapešti. Další pár spojů z Německa se však opozdil o desítky minut, aniž by někdo věděl proč. Na nedostatečnou komunikaci ze strany německých kolegů si postěžoval i mluvčí Kubala.
Stávku na regionálních tratích vyhlásili němečtí strojvůdci kvůli několikaměsíčnímu sporu o mzdové tarify s vedením německých drah Deutsche Bahn. Odhaduje se, že dnes nevyjela až polovina plánovaných spojů.
Strojvůdci požadují zhruba třetinový růst platů, na což vedení drah nechce přistoupit. Dnešní stávka není první, naposledy strojvůdci podpořili své požadavky stávkou před týdnem.



Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
