"Nyní jsou LČR politicky zdefraudovaným podnikem, který má plnit jen něčí politické či ekonomické zájmy," řekl Oliva, který státní lesy řídil od jejich vzniku v roce 1992 do roku 2003. Koncepci fungování státních lesů nelze podle Olivy tvořit s lidmi, které nikdo nezná, nejsou odbornou autoritou a v podniku se objeví na půl roku.
Na vytvoření vládní koncepce u podniku, kterému patří polovina lesů v zemi, je podle Olivy nejvyšší čas. "Je již spíše hodinu po dvanácté," podotkl s tím, že základem koncepce by mělo být co největší vyčlenění činností mimo státní podnik. V opačném případě se podle Olivy jen otevírá prostor pro korupci.
Od doby, kdy tehdejší ministr zemědělství Jaroslav Palas Olivu odvolal, LČR nedokážou vyřešit otázku tendrů na lesnické práce a celý lesnický sektor žije v nejistotě. Soutěže, které měly LČR přinést vyšší zisky, vyvolaly odpor lesnických firem a některé tendry označily za chybné i Evropská komise a český antimonopolní úřad. Spory se v poslední době vedly zejména o způsob obchodu se státním dřívím. I nyní vypsané tendry na příští tři roky v hodnotě asi 11 miliard korun některé firmy kritizují jako neprůhledné a nekvalitní.
Holický byl od roku 2003 již čtvrtým generálním ředitelem LČR. Do konce týdne chce ministerstvo zemědělství vypsat výběrové řízení na nového generálního ředitele. Nový ředitel by měl být znám do konce roku, uvedlo ministerstvo. Zatím firmu dočasně povede její výrobně technický ředitel Vladimír Dolejský.



Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
