Dosud nemohly kamiony jezdit v pátek v podvečer do 21:00 a v sobotu dopoledne jen o prázdninách. Po zbytek roku platil zákaz jen v neděli.
Podle mluvčího Česmadu Martina Felixe mělo ministerstvo podpořit návrh pátečního zákazu statistikou nehodovosti, která se ale ukázala být pouze "snůškou irelevantních statistických údajů, mnohdy lživě interpretovaných". Statistika podle něj například směšuje údaje o nehodovosti skupin lehkých užitkových aut do 3,5 tuny a nákladních vozů, přičemž připravované omezení by postihlo většinou pouze kategorii nejtěžších vozidel.
"Nejsme schopni najít společnou řeč. Některé připomínky dopravců do návrhu zapracujeme, ale boj o dobu zákazu jízd se zřejmě přesune do sněmovny," dodal Hanzelka.
Podle dopravců bude mít opatření vliv na celé hospodářství, protože zásobování se omezí na čtyři a půl dne v týdnu. Další problém ČR čeká po vstupu do Schengenského prostoru, kdy budou muset tranzitující dopravci v pátek po poledni svá vozidla na českém území odstavit. V současnosti přitom podle Česmadu chybí na hlavních tazích kolem 2000 parkovacích míst pro kamiony.
Návrh nyní počítá s celoročním zákazem v pátek od 14:00 do 21:00, v sobotu mezi 07:00 a 13:00 a v neděli po celý den až do 22:00. O prázdninových sobotách by se navíc zákaz prodlužoval až do 20:00.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
