"Je to rozpracováno, běží to, měla by být podepsána smlouva mezi vládami a na jejím základě bude vznikat potom ten strategický společný podnik," řekl Šidlo. V nově vzniklé společnosti prý bude mít většinu akcií česká firma, kde si nadále podrží rozhodující vliv stát. Podle Šidla je Cargo Slovakia, které vzniklo v roce 2005 oddělením od slovenských drah, dostatečně silným partnerem.
"Bude to protiváha polské straně, bude to protiváha maďarské straně," řekl Šidlo. Podle něj společný podnik ovládne strategické území bývalého Československa, které je do budoucna perspektivní jako spojnice mezi Východem a Západem. "Toky nebudou obcházet jinou cestou a budeme seriózním partnerem," dodal.
Akciová společnost ČD Cargo vznikne podle rozhodnutí vlády oddělením od Českých drah k 1. prosinci. Bude mít základní jmění téměř devět miliard korun a od mateřské firmy převezme 13.000 zaměstnanců. Nákladní doprava ČD je pátá největší v Evropě; loni vykázala zisk 1,5 miliardy korun.
Nad dalším postupem MD a vlády při případné privatizace visel dosud otazník. Tajemný byl po pondělním zasedání vlády i premiér Mirek Topolánek. "Máme nějaké další záměry, se kterými budete včas seznámeni," řekl pouze. Podle Šidla však Topolánek již o fúzi jednal se slovenským protějškem Robertem Ficem.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
