Automobilový průmysl je ve střední Evropě jedním z hlavních tahounů národních ekonomik. Třeba na Slovensku tvoří víc než třetinu celého průmyslu.
Celkem v pěti zemích působí 12 závodů na výrobu či montáž aut, připravují se další čtyři. Desítky jiných podniků dodávají komponenty. Obor zaměstnává stovky tisíc lidí, na Slovensku je to kolem 75.000 a v Česku zhruba dvojnásobek. Další desetitisíce mají ještě přibýt, pokud je ale bude odkud brát.
Země se už nyní potýkají s nedostatkem kvalifikované pracovní síly, často si ale zaměstnance přetahují mezi sebou. Například v Česku pracují v automobilovém průmyslu tisíce Slováků a Poláků. "Kdybychom alespoň část našich lidí, kteří pracují v průmyslu v zahraničí, vrátili zpět na Slovensko, problém by se vyřešil," míní ředitelka Sdružení automobilového průmyslu SR Mária Nováková.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
