"Projednávalo se to bez rozpravy, je to jeden z řady formálních kroků vedoucí k převedení letiště na akciovou společnost," řekl premiér, neupřesnil však termín vzniku a.s. Novou akciovou společnost založí ministerstvo financí, které v ní bude zastupovat stát jako stoprocentního vlastníka. Převod majetku ze státního podniku na novou a.s. bude vláda schvalovat zřejmě v prosinci.
O způsobu zpeněžení letiště ještě není rozhodnuto. "O termínech a způsobu privatizace Letiště Praha bude vláda rozhodovat až v příštím roce," řekl v úterý mluvčí ministerstva financí Ondřej Jakob. Uvažuje se o dlouhodobém pronájmu i o prodeji. Podle posledních informací z ministerstva dopravy je pravděpodobnější prodej.
MD chce do března vypracovat analýzy, na základě kterých se rozhodne, jak velkého podílu se stát zbaví. Podle některých odhadů by mohla privatizace letiště vynést asi 70 miliard korun. Celý výnos poputuje do fondu dopravy.
Letiště Praha patří k nejúspěšnějším podnikům, které dosud stát vlastní. Loni činil čistý zisk téměř miliardu korun. Zároveň je Ruzyně největším vzdušným přístavem v nových členských zemí EU a každoročně se jí daří zvyšovat počet cestujících. V poslední době se objevily spekulace, že o letiště mají zájem investoři z Ruska.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
