Podle navrhovatelů dnes trvá až několik let, než soud definitivně rozhodne o stížnosti majitele, což výrazně brzdí stavbu dálnic. O stavební povolení je totiž možné žádat až v okamžiku, kdy rozhodnutí soudu nabude právní moci. Jako příklad se často uvádí dálnice D11, která dnes kvůli sporům o pozemky končí v polích před Hradcem Králové.
Poslanci argumentují také tím, že spory se ve většině případů nevedou o pozemky, s jejichž ztrátou jsou majitelé víceméně smířeni, nýbrž o finanční náhradu, kterou jim stát přiznal. Topolánek snahu poslanců označil sice za chvályhodnou, ale nelíbí se mu například to, že nový zákon by platil i zpětně. Vláda podle něj přichystá vlastní návrh, jak řešit spory kolem pozemků pro budoucí dálnice.
Pod návrhem jsou podepsáni čtyři jihočeští poslanci, jeden středočeský a jeden pražský. Někteří z nich jsou členy Sdružení pro výstavbu dálnice D3 a rychlostní silnice R4, které mají spojit Prahu přes České Budějovice s rakouskými hranicemi.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
