"Chceme v roce 2014 vyrovnané rozpočty, nejen státní, ale i obecné," uvedl Topolánek. Podle něj ovšem tento krok čeká až na další politickou reprezentaci. Ve stejném roce by podle něj mělo být díky reformám i podstatně nižší celkové zdanění než v roce 2006.
První fáze reformy již byla schválena parlamentem. Od příštího roku tak bude zavedena jednotná sazba daně z příjmu fyzických osob, sníží se zdanění podniků a vstoupí v platnost i další opatření v sociálním a daňovém systému. Cílem této fáze je zpomalit rostoucí zadlužování země.
Ve druhé etapě, v letech 2008 až 2010, vláda počítá hlavně s provedením zásadních reforem v sociální a zdravotní oblasti a s reformou důchodového systému. Podle Topolánka by tak mohl deficit veřejných rozpočtů klesnout v roce 2010 ke dvěma procentům HDP. Třetí fáze, která podle premiéra čeká na další vládu, by se měla uskutečnit v letech 2011 až 2014.
S reformou souvisí i otázka přijetí eura. "Nejdříve chceme stabilizovat veřejné finance tak, abychom viděli na několik let dopředu, že splníme maastrichtská kritéria," uvedl Topolánek. Podle něj vláda příští rok nerozhodne o vstupu do systému směnných kurzů ERM II a rok 2012 jako datum přijetí eura je ohrožen. Země musí v mechanismu ERM II setrvat minimálně dva roky před přijetím eura. Po tu dobu se musí kurz koruny pohybovat ve stanoveném rozmezí vůči společné evropské měně.
Největším problémem do budoucna v souvislosti s přijetím eura není ovšem podle premiéra plnění kritérií, jako spíše psychologické bariéry u občanů. "Češi korunu mají rádi, koruně věří, věří úsporám a spoří. Mají racionální obavy o své úspory," uvedl Topolánek s tím, že to není jako ve Slovinku, kde měnu obětovali bez jediné slzy.



Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
Na český trh vstoupil další elektromobil, který má ambice nahradit Golf nebo Octavii. EV4 ujede přes 600 km a stojí pod milion
V Evropě se objevil návrh na to, jak od elektromobilistů vybrat peníze, když neplatí daně z paliva. Zdanit se má soukromé nabíjení i ujeté kilometry
