"Asi to vzbudí nějakou reakci, ale já si myslím, že bychom měli do budoucna postupně privatizovat část lesního majetku," řekl Gandalovič deníku. Stát by podle něj například mohl prodat významnou část porostů a státní podnik v menším rozsahu zachovat. O konkrétním termínu nechtěl ministr mluvit.
Společnost Lesy ČR vlastní pozemky o rozloze přes 1,3 milionu hektarů. Hospodaří s majetkem za více než 70 miliard korun a spravuje zhruba 60 procent tuzemských lesů.
Privatizaci by podle ministra měla předcházet i změna koncepce státních lesů. "Myslím, že by se měly propojit Vojenské lesy a Lesy České republiky. Tam, kde nejsou aktivní výcvikové prostory, není důvod, aby byly dva podniky," řekl HN.
Gandalovičovy výroky o privatizaci lesů překvapily podle deníku ministrovy spolustraníky i zástupce opozice. "V principu proti privatizaci určitě nejsem. Ovšem pro firmu takového typu je lepší, kdyby zůstala v celku," uvedl předseda zemědělského výboru sněmovny Jiří Papež (ODS). "Je to neuvěřitelné, sáhnout po Budvaru i na poslední národní bohatství, které máme," reagoval šéf poslanců ČSSD Michal Hašek.
Velké soukromé lesnické firmy, které by o státní porosty mohly mít zájem, jsou obezřetné. "Určitě máme o lesy zájem, ale záleží na podmínkách. Pokud bychom je mohli splácet 30 let, jako zemědělci při koupi státní půdy, bereme to všemi deseti," řekl HN majitel společnosti LESS & FORREST Jan Mičánek. Šéf firmy CE Wood Ivan Doubrava by dal přednost dlouhodobému pronájmu.
Současná vláda zvažuje nebo už nastartovala privatizaci řady státních firem. Ve hře jsou Letiště Praha, České aerolinie, elektrárenský ČEZ, České dráhy, Česká pošta nebo pivovar Budějovický Budvar.



Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
Na český trh vstoupil další elektromobil, který má ambice nahradit Golf nebo Octavii. EV4 ujede přes 600 km a stojí pod milion
V Evropě se objevil návrh na to, jak od elektromobilistů vybrat peníze, když neplatí daně z paliva. Zdanit se má soukromé nabíjení i ujeté kilometry
