Evropská unie tradičně podporuje dovoz banánů z bývalých evropských kolonií, zatímco dovoz z Ekvádoru a dalších zemí mimo sféru svého vlivu administrativně omezuje. WTO se začala sporem zabývat letos v březnu, kdy z Ekvádoru obdržela stížnost, že dovozní cla na banány jsou neúměrně vysoká a pěstitele v Ekvádoru poškozují.
Důvěrné rozhodnutí panelu dnes bylo podle agentury AP doručeno zúčastněným stranám a potvrzeno evropskými i ekvádorským představiteli. Očekává se, že rozhodnutí bude v březnu oficiálně zveřejněno, což umožní EU podat proti němu odvolání.
"Je to naprosté vítězství," řekl agentuře AP k rozhodnutí poroty jeden z představitelů Ekvádoru, který se nepřál být jmenován. "Jsme s výsledkem velmi spokojeni," dodal.
Mluvčí eurokomisařky pro zemědělství Mariann Fischerové-Boelové prohru EU potvrdil. Podrobil však porotu kritice za formální přístup, jenž ignoroval údaje o celkovém nárůstu dovozu banánů z Latinské Ameriky do Evropy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
