"V současné době se v areálu závodu dokončují zbylé stavební práce, jako je betonáž podlah nebo izolace stěn. Do hal se dováží technologie. Nejdále je výstavba haly na výrobu převodovek, kam bylo od října dovezeno 100 procent technologie. Od ledna se bude technologie instalovat ve všech halách," uvedl.
Spuštění testovacího provozu v převodovkárně je podle Vaňka otázkou nejbližších týdnů. V areálu automobilky se bude vyrábět pět typů převodovek, přičemž hrubé odlitky převodovkových skříní bude firma dovážet z polského Nemaku a v továrně opracovávat. S výrobou převodovek firma spěchá, protože na ně čeká sesterský závod Kia Motor Slovakia v Žilině. Ten bude na oplátku dodávat do Nošovic své motory.
V převodovkárně bude podle Vaňka pracovat 300 lidí, dneska tam mají 50 zaměstnanců. Převodovkárna je jednou ze tří hal, které firma Hyundai budovala v rozporu s vydaným stavebním povolením. Na nesrovnalosti upozornila nevládní organizace Ekologický právní servis. Minulý měsíc automobilová firma požádala o dodatečné povolení výstavby. Za porušení zákona jí hrozí pokuta až tři miliony korun. Stavební úřad v Dobré chce sankce pro Hyundai vyměřit na přelomu roku.
Hyundai podle Vaňka trvale bojuje s problémem najít technicky vzdělané experty schopné komunikovat v angličtině. Hlavní nábor operátorů do nejnižších pozic firmu čeká v příštím roce. V lednu kvůli tomu Hyundai otevře náborové středisko, a to v budově ČSAD u Frýdlantských mostů v Ostravě. Nyní firma zaměstnává 490 z plánovaného počtu 3500 lidí, které má továrna zaměstnat v roce 2011 při náběhu na plnou výrobu 300.000 automobilů.
Mezi první modely, které chce Hyundai vyrábět, bude patřit hatchback i30 třídy C s výrobní kapacitou 125.000 kusů ročně a vozidlo MPV třídy B s výrobní kapacitou 75.000 kusů.
V areálu nošovické průmyslové zóny budou stát také subdodavatelské závody Mobis, Hysco a Dymos. Zatímco Mobis podle zástupců Hyundai staví a postupně dohání nošovickou automobilku, společnosti Dymos a Hysco ještě stavět nezačaly.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
