"České dráhy nabídly 8,5 procenta, ale nám se to zdá ještě málo. Požadujeme 15 procent," řekl Poláček. Podle něj žádné odborové centrály na železnici od požadavku zatím neustoupily. "Není pravda, že jenom strojvedoucí chtějí přidat, na tom mají zájem všechny odborové svazy," uvedl Poláček.
Dohady o růstu mezd patří tradičně mezi poslední problémy, které kolektivní vyjednávání řeší. Podle Poláčka se již obě strany shodly například na příplatcích za přesčasy nebo noční služby. Pokud se obě strany dohodnou, chtějí odboráři podepsat kolektivní smlouvu až po 19. prosinci, kdy by měla vláda schválit doprovodný sociální program pro propuštěné železničáře.
Jestliže se smlouva podepíše ještě před Vánoci, stane se tak potřetí za sebou. Před třemi lety se strany nedohodly a situaci musela řešit nezávislá zprostředkovatelka, rok předtím podepsaly odbory s vedením podniku kolektivní smlouvu až na Silvestra.
Kolektivní vyjednávání na železnici patří k nejsledovanějším, neboť dráhy s 55.000 zaměstnanci jsou největším zaměstnavatelem v zemi. Strojvůdci nedávno nevyloučily možnost, že si po vzoru německých kolegů vymohou své požadavky stávkou.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
