Letošní jednání trvala dva a půl měsíce. "Podepsali jsme pro firmu nejdůležitější smlouvu," řekl po jednání generální ředitel drah Josef Bazala. Smlouvu podepsalo všech sedm drážních odborových svazů. To byl Bazalův cíl, neboť se obával podobného vývoje jako v Německu. "Oni podepsali sice dohodu z částí odborových centrál, ale mělo to za následek eskalaci konfliktu," řekl k nedávným stávkám německých strojvůdců.
Uvedený mzdový růst v sobě zahrnuje několik položek. Například tarifní mzdu, která vyplývá ze mzdových tabulek, příspěvek na penzijní připojištění nebo životní pojištění. Největší spory se vedly o tarify, kde odboráři žádali až 15procentní růst, Bazala nabízel 8,5 procenta. Podle Federace strojvůdců nakonec tarify vzrostou u provozních zaměstnanců o devět procent. Jak řekl Bazala, celkový mzdový růst je ovlivněn tarifní mzdou z 80 procent.
Kolektivní vyjednávání se podařilo na železnici uzavřít před Vánoci potřetí za sebou. Před třemi lety se strany nedohodly a situaci musela řešit nezávislá zprostředkovatelka, rok předtím podepsaly odbory s vedením podniku kolektivní smlouvu až na Silvestra.
Kolektivní vyjednávání na železnici patří k nejsledovanějším, neboť dráhy jsou největším zaměstnavatelem v zemi.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
