...prudce zvedá pokuty pro výrobce, kteří překročí emisní limity.
Přes nesouhlas několika komisařů zavedla exekutiva Evropské unie od roku 2012 pokuty pro automobilky, jejichž vozy překročí limit 120 gramů CO2 na ujetý kilometr.
"Návrh doprovázejí důvěryhodné tresty," řekl komisař pro otázky životního prostředí Stavros Dimas. "Vyšle to silný signál světu o odhodlání Evropské unie přijímat odvážná opatření ohledně změn klimatu."
Pokuty mají v roce 2012 činit 20 eur za gram nad emisní limit na každý nový vůz, přičemž se počítá průměrný objem emisí všech vyrobených automobilů dané firmy. V roce 2015 pokuta vzroste na 95 eur.
Automobilky plán odmítly s tím, že klade vyšší nároky na výrobce luxusnějších vozů s vyšším objemem motoru oproti dodavatelům menších modelů, a prohlásily, že budou lobbovat u členských států a Evropského parlamentu, aby návrh zamítly.
"Je to špatné rozhodnutí. Není vyvážené," řekl Ivan Hodač, generální tajemník Asociace evropských výrobců automobilů.
"Výše pokut je naprosto nepřijatelná, až stokrát vyšší, než platí jiné sektory v rámci obchodu s emisními povolenkami," dodal Hodač.
(Reportér: Paul Taylor; Přeložil: Robert Müller)
[BRUSEL/Reuters/Finance.cz]



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
