Na seznam sledovaných surovin má podle novely zákona přibýt železo. Některé věci, například umělecká díla nebo součástky strojů, by majitelé sběren navíc nemohli 48 hodin od vykoupení prodat dál nebo s nimi cokoli provádět. Toto opatření má pomoci poškozeným, aby mohli ve sběrnách dohledat odcizený majetek.
Druhy odpadu, u kterých si musí provozovatel sběrny vyžádat občanský nebo jiný průkaz, stanoví vyhláška ministerstva životního prostředí. Tato právní úprava je však podle předkladatelů zastaralá. Rovněž neexistuje potřebný tlak na provozovatele, aby se vyvarovali nákupu odpadu, který očividně žádným odpadem není, například kanalizační poklopy nebo dopravní značky, stojí v předkládací zprávě.
Zákon by měl upravovat i výkup autovraků. Provozovatelé vrakovišť by museli identifikovat osoby, které prodávají autovraky. Ty budou podléhat identifikaci také. Pokud se ale nepodaří určit vrak například podle čísla karoserie, nebudou smět je vykoupit. Majitelé nekompletních nebo rozebraných autovraků budou mít také povinnost požádat o jejich vyřazení z evidence motorových vozidel.
Bez ohledu na názor vlády se novelou bude zabývat sněmovna.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
