Například na lince Brno - Praha, Roztyly se jízdné zvýšilo z 95 na 130 korun. Základní jízdné na trase Praha, Florenc - Brno vyjde na 200 Kč místo dosavadních 180 korun.
Důvodem je zvýšení sazby DPH na devět procent a také stoupající ceny motorové nafty. Žluté firemní autobusy jezdí vedle linky Praha-Brno například mezi Prahou a Ostravou, Libercem, Plzní nebo Karlovými Vary a na mezinárodních linkách po Evropě.
Konkurenční společnost Asiana podle ředitele Alexeje Litvina ceny základního jízdného na trase z Prahy do Brna a Karlových Varů zatím nezměnila. V závěru roku dopravce ceník doplnil o nízkonákladové jízdenky. Jejich cena stoupá od jedné koruny podle blížícího se termínu odjezdu a obsazenosti autobusu. "Dá se tedy odpovědět tak, že ceny nyní měníme průběžně," dodal.
Ceny od začátku roku ze stejných důvodů zvýšil i další velký dopravce ČSAD Jihotrans. Na regionálních linkách do 20 kilometrů si lidé připlatí od jedné do čtyř korun, na dálkových spojích nad 130 kilometrů bude jízdenka dražší o šest až osm korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
