Stavba je druhou etapou celkové obnovy kolejové cesty v okolí Hlavního nádraží, která začala před lety výstavbou mostu přes Seifertovu ulici. V rámci rekonstrukce nástupišť se pasažéři dočkají například nových informačních systémů pro slabozraké a nevidomé, eskalátorů a podchodů. Kromě toho stavbaři zvýší hranu nástupiště tak, aby se usnadnil nástup do vlaků.
Vedle cestujících se většího pohodlí dočkají i vlaky. Dělníci opraví a nově odvodní železniční spodek, vymění koleje, pražce a také výhybky v jižní části nádraží. Úpravy dozná i stará ocelová hala, kde budou vybudovány nové okapy, aby dovnitř již nemohlo zatékat. První čtyři nástupiště jsou na Hlavním nádraží nejstarší a cestující veřejnosti slouží již od roku 1911.
Stavbu provede konsorcium firem Metrostav, Skanska a Stavby silnic a železnic. Rekonstrukce je naplánována tak, aby skončila zároveň se stavbou tzv. Nového železničního spojení pod vrchem Vítkovem, které má výrazně usnadnit průjezd vlaků centrem Prahy. Na financování stavby přispějí zřejmě i evropské fondy, neboť Hlavní nádraží leží na evropské železniční síti TEN-T.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
