Důvodem rušení míst podle deníku však nebudou kvóty, které zavedla Evropská unie v roce 2005 kvůli masivnímu přívalu čínského zboží na evropský trh. Kvóty se omezovaly delší dobu a budou nahrazeny monitorováním objemu dovozu. "Pokud by došlo k razantnímu nárůstu dovozu, je Evropská unie připravena jednat s Čínou," řekl generální ředitel frýdecko-místecké textilky Slezan Miroslav Halfar.
Podle něj 90 procent toho, co se prodává v konfekci a sportovním oblečení, pochází ze zemí jako je Čína, Vietnam, Indie, Malajsie a v poslední době i Turecko.
"Textil platí nejméně a setrvávají v něm jen lidé, kteří nemají lepší práci," dodal. Proto se textilky v hledání pracovní síly stále častěji obracejí na země jako je Mongolsko či Vietnam, píší LN.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
