"Předkládání projektů má v sobě odvrácenou tvář: porušování pravidel nebo neudržitelnost. Už jsme zjistili, že tu jsou projekty, kde došlo k porušení zákona o veřejných zakázkách a dalších norem," řekl Toušek.
U mnoha projektů podle něj vznikají vedlejší náklady, se kterými projekt původně nepočítal a které ho nakonec můžou přivést do značných problémů. "Zatím nemáme přesné číslo takto neudržitelných projektů, ale již nyní můžu říci, že je zneklidňující," dodal.
Mezi vedlejší náklady patří podle Touška například pracovní místa, která se spolu s projekty zřídila. Řada subjektů, i neziskových, se v projektech zavázala, že zřídí a obsadí pracovní místa, a že je bude držet pět let. "Když si dnes spočítáte, kolik stojí pracovní místo a podíváte se na dnešní nezaměstnanost, která už není kritická, tak obsadit a udržet tato pracovní místa není z hlediska pracovní síly jednoduché," popsal jeden z problémů Toušek.
Potíže to může znamenat především pro nevládní organizace, v případě státních institucí to může dále zatížit veřejné rozpočty.
Z rozpočtového období 2004 až 2006 Česko vyčerpalo přibližně polovinu ze 40 miliard korun, které má na tyto roky přidělené. V letech 2007 až 2013 může ČR získat z evropských fondů přibližně 700 miliard korun. Pokud se však projekty financované EU dostanou do rozporu s unijními pravidly, musí členské státy peníze vracet.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
