Zbudování logistické zóny by podle Šmída mělo "napomoci k bouřlivému vývoji v nákladní dopravě". Strmý vzestup počtu odbavených cestujících má podle Šmída letiště za sebou, nyní je nárůst pozvolnější, i když dobře měřitelný. Loni odbavili na letišti 420.000 cestujících, předloni 394.000 lidí. "Potenciál brněnského letiště je možná dvojnásobný, než jsou ty současné výkony," uvedl Šmíd.
Z brněnského letiště je dnes možné se pravidelnými linkami dostat do Prahy, Londýna, Moskvy a Gerony nedaleko Barcelony. Podle Šmída se jedná o dalších destinacích. Regionální politici soudí, že úspěšná by byla linka na některé z menších letišť nedaleko Paříže. "Když vidíme ten zájem, který je na lince Brno-Londýn, dá se předpokládat, že linka Brno-Paříž by byla také podobně obsazena," uvedl.
Podle něj by navíc linku do Paříže ocenili obyvatelé ČR, kteří mají rodiště na Dálném východě. "Je tu spousta Vietnamců a je zjištěno, že docela masově na období vánočních a novoročních svátků odjíždějí do své vlasti. Jejich cesta vede většinou přes Paříž," uvedl Šmíd.
Představitelé kraje by také rádi dojednali další linku do Ruska a na Balkán či bývalé Jugoslávie. Hovoří se i o severu Itálie.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
