O vítězích rozhodla porota, ve které bylo 46 novinářů z USA a Kanady, kteří se specializují na automobilový průmysl. Autosalon dnes otevřel brány právě novinářům, pro veřejnost bude přístupný od příští soboty.
Ve finále v kategorii osobních automobilů byl vedle vozu Chevrolet Malibu i model Cadillac CTS a Honda Accord. V kategorii lehkých užitkových vozů se vedle japonskému vozu Mazda CX-9 do finále dostal Buick Enclave a Chevrolet Tahoe Hybrid.
General Motors byl v loňském ročníku dvojnásobným vítězem. Letos odchází pouze s jednou trofejí. Pokud chce automobilka s modelem uspět v soutěži, musí do ní přihlásil pouze nový model. Pokud jde o starší model, musí být v aktuálním roce výrazně pozměněn.
V letošním roce se mohlo do soutěže o automobil roku přihlásit více než 50 nových vozů. Členové poroty ale do užšího výběru pustili jen 15 osobních automobilů a 13 lehkých užitkových vozů.
Při posuzování vozů se přihlíží k řadě faktorů, včetně inovace, designu, bezpečnosti, ovládání, jednoduchosti řízení a ceně. Ceny se udělují od roku 1994 a výrobce, který se svým modelem uspěje, tento fakt většinou využívá v reklamě a marketingu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
