Ředitel brněnské správy ŘSD Jiří Rupp řekl, že ŘSD už řadu domů zpevnilo, situaci prý bude každý den sledovat a v případě nutnosti má nachystány injektáže, které budovy vyrovnají.
"Ražba bude pokračovat pomalu, každý den se tunely prodlouží jen asi o jeden metr," řekl Rupp. V případě pohybu obytných domů v okolí stavby se pod jejich základy zavedou takzvané kompenzační injektáže, které dům nadzvednou a vyrovnají. Dalším preventivním opatřením, které ŘSD na základě doporučení expertiz zavedlo, je například hustější rozestavění podpěr v tunelech.
Stavba tunelů Dobrovského měla původně začít už na jaře 2006. Se způsobem ražby však nesouhlasili ekologové a majitelé domů v okolí. Soud v Praze jim dal zapravdu a vrátil stavební povolení ministerstvu dopravy k přepracování. Ministerstvo poté pověřilo odborníky z Českého vysokého učení technického (ČVUT), aby problémy se statikou domů vyřešili. ŘSD muselo zpevnit asi stovku domů stojících nejblíže plánované trase tunelů. Stavební povolení získal projekt opět loni v září.
Zpoždění se týkají jen ražby tunelů, dalších asi deset menších přidružených staveb se buduje už od poloviny minulého roku. Podle plánů mají být tunely průjezdné do konce roku 2011. Pokud nenastanou další komplikace, tak je tento termín i přes současné zdržení zahájení ražby stále ještě dosažitelný, dodal Rupp. Okolní stavby silnic a křižovatek by mohly být hotovy ještě o rok dříve.
Náklady na ražbu dvou tunelů dlouhých 1,25 kilometru se odhadují na osm miliard korun, 400 milionů korun zaplatí brněnský magistrát, zbytek SFDI. Ministerstvo dopravy připravuje i další etapy okruhu, například stavbu mostu přes řeku Svitavu v lokalitě Tomkovo náměstí a Rokytova ulice nebo budování tunelu pod brněnskou lokalitou Akátky. Brněnský velký městský okruh by mohl doplnit ještě další tunel. Jeho stavbu prosazují městské části Židenice a Vinohrady místo původního návrhu, který ve východní části města počítal s vedením okruhu Rokytovou a Žarošickou ulicí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
