Přestože se jednotná platební zóna týká pouze plateb v eurech, její přínos by měli pocítit i Češi, kteří si na euro budou muset ještě několik let počkat. Jde například o rychlejší převody peněz do zahraničí. Zatímco dosud na ně české banky měly šest dní, nyní by to měl být jenom jeden den.
Evropané budou moci například platit inkaso či účty z jediného účtu ve všech státech unie. A hlavně za stejné poplatky, jako by šlo o klasických "domácí" platební styk. Stejné je to i u platebních karet. Jednu kartu bude možné využívat ve všech státech EU za stejné poplatky jako v místě svého bydliště. U karet tyto možnosti již mnohde existují, ale v unii stále existují země, kde se využívají lokální platební karty, s nimiž není možné platit v zahraničí.
Podle studie společnosti MasterCard by vznik jednotné evropské platební zóny měl podpořit další využívání platebních karet. Čtyři pětiny respondentů průzkumu by chtěly využívat svoji kartu kdekoliv v Evropě tak, jak to činí ve své zemi. Obě hlavní karetní asociace VISA a MasterCard jsou podle slov svých zástupců na SEPA plně připraveny. Počítají s tím, že příchod jednotné platební zóny řada států využije k opuštění magnetického proužku na platebních kartách, výměnou za bezpečnější čipovou technologii.
Brusel očekává, že obyvatelé a podniky ročně ušetří asi 50 miliard eur, tedy zhruba 1,3 bilionu korun. Přestože zavádění nových technologií, které jsou vzhledem k SEPA nutné, přišlo banky na miliardy eur v celé unii, i pro ně nová zóna přináší určité úspory. Zatímco dosud má každá země jedno zúčtovací (clearingové) centrum, v jednotné platební zóně by mělo být jedno pro celou unii a další tři státy mimo společenství.
Za dva týdny však SEPA nepřinese najednou všechny "vymoženosti", se kterými počítá. Jde jen o první krok, naplno by se zóna měla projevit nejpozději do roku 2010. Jednotlivé členské státy mají čas do 1. ledna 2009, aby převedly příslušnou legislativu do svých právních řádů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
