Původní podoba vládní reformy počítala s tím, že stravenky už daňově zvýhodňovány nebudou. Podle oficiální verze vlády si zachování zvýhodnění nakonec vymohli "přeběhlíci" z ČSSD - Miloš Melčák a Michal Pohanka.
Z dosud nezveřejněné obchodní smlouvy, kterou ČT získala, ovšem vyplývá, že si zachování zvýhodnění objednala společnost Sodexho Pass. Firmě No comment! podle smlouvy poskytla za zprostředkování tohoto požadavku 100.000 eur, což v době podpisu ujednání představovalo 2,8 milionu korun. Právní dokument vznikl 8. května 2007, tedy tři měsíce předtím, než se o vládní reformě hlasovalo ve sněmovně.
"Detaily týkající se smlouvy nemůžeme komentovat, neboť podléhají obchodnímu tajemství," uvedl na dotaz ČT generální ředitel Sodexho Pass Miroslav Sedlák.
Firma No comment! patří podnikateli Pavlu Juklíčkovi. Jeho bratr Petr Juklíček spoluvlastní firmu New Deal Communications, jejímž nejvyšším šéfem je Marek Dalík - poradce premiéra Mirka Topolánka (ODS). A právě Topolánek přinesl do sněmovny jak původní verzi reformy, tak i verzi upravenou v souladu s obchodní smlouvou.
"Pana premiéra se tato záležitost netýká a vůbec mu o ní není nic známo," řekla ČT tisková mluvčí vlády Jana Bartošová. Jakékoliv spojení s firmou No comment! popřeli také Melčák s Pohankou.
Podle ministra financí Miroslava Kalouska (KDU-ČSL) je možné, že v souvislosti s touto kauzou došlo k účelovému daňovému úniku. Ten mohl spočívat v tom, že zvýhodnění stravenek se do balíku reformních zákonů dostalo skutečně na základě požadavku Melčáka s Pohankou a že tedy firma No comment! dostala zaplaceno 100.000 eur za nic.
Sněmovna schválila vládní reformu v srpnu těsným rozdílem jednoho hlasu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
