Výrobci by přitom podle komise měli upravit výrobu a vývoj motorů tak, aby se emise z nových vozidel od roku 2012 snížily ze současných asi 160 na 130 gramů na kilometr. Dalších deset gramů by mohly ušetřit energeticky úspornější technologie v autě, například u klimatizací. Pokud by takovým pravidlům automobilky nevyhověly, měly by platit pokuty.
Podle parlamentu by takové podmínky ale znamenaly značný zásah do plánů automobilek. "Vývoj nových typů osobních automobilů trvá přibližně pět až sedm let," uvedl EP a upozornil, že by se mělo zvýšit financování výzkumu, jež by měl vést k nižším emisím oxidu uhličitého. Podle českého europoslance Vladimíra Remka (KSČM), který se na vzniku zprávy podílel, je důležité, aby "ambiciózní plány na snižování emisí nepodrážely nohy jak rozvoji oboru v Evropě, tak i konkurenceschopnosti se světem".
Množství emisí vypouštěných do ovzduší chce komise počítat v průměru za celou firmu a všechny její značky, nikoliv za jednotlivá vyráběná vozidla. Hlavním východiskem pro výpočet bude váha automobilu, která bude přímo úměrná limitům CO2.
Pokud firma v průměru za všechna vyráběná vozidla bude limit stanovený komisí překračovat, může situaci teoreticky řešit dvěma způsoby. Buď zavede opatření na snížení emisního limitu, nebo může uzavřít dohodu s jinou automobilkou, která naopak s limity nebude mít problémy, a společně by se tak do limitu komise vešly.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
