"Nakonec jsem neobdržel žádný návrh usnesení, aby mohla valná hromada o vstupu do likvidace rozhodovat," řekl Rotrekl, který je zároveň právním zástupcem jednoho z velkých akcionářů, společnosti Lupollo. Vstup do likvidace by byl posledním krokem před faktickým zrušením firmy a jejím vymazáním z obchodního rejstříku.
Dnešní valná hromada vyjasnila situaci kolem členů statutárních orgánů Zbrojovky. "Valná hromada odvolala všechny dosavadní členy představenstva. S ohledem na to, že se v minulosti vyskytly pochybnosti o členství v představenstvu, tak neadresně," řekl Rotrekl.
V obchodním rejstříku byli dosud jako členové představenstva zapsáni Jiří Pyšný a Jaroslav Kroc. Ti ale tvrdili, že s firmou již nemají nic společného a že z funkcí byli odvoláni ještě před prohlášením konkurzu v roce 2003.
Akcionáři dnes na jejich místo zvolili tři nové členy představenstva. Jejich jména ale nechtěl Rotrekl sdělit. "Je třeba vyčkat zápisu do obchodního rejstříku," dodal. Zbrojovka má rovněž nové složení dozorčí rady.
Shromáždění se zúčastnili akcionáři, kteří dohromady drží zhruba 52 procent hlasovacích práv.
Zbrojovka Brno dodávala v dobách největší slávy zbraně do celého světa a zaměstnávala tisíce lidí. Firma, která je již pět let v konkurzu a předloni přestala zcela vyrábět, dluží přes 400 milionů korun.
Během konkurzu se správcům podařilo nashromáždit majetek ve stovkách milionů korun, hlavní část z toho tvoří zisk za vydražený dvaadvacetihektarový výrobní areál. Za 707 milionů korun ho koupily finanční skupina J&T a developerská firma CPI Group.
Věřitelé by mohli dostat že svých pohledávek zpět až 70 procent, což je podle odborníků ve srovnání s jinými případy relativně hodně. Do úplného zrušení zbývá ještě prodat část majetku - výrobní stroje a skladové zásoby, průmyslové vzory, patenty a ochranné známky a několik dalších položek.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
