Privatizace letiště sice ještě oficiálně nezačala, ministerstvo dopravy však již eviduje desítky potenciálních zájemců. Evropské a nyní i asijské firmy, považují pražské letiště za "událost letošní privatizační sezony", píše dále E15.
Poradce prodeje, firma Credit Suisse, by měla vládě upřesnit svou představu letos v březnu. Stát by mohl za prodej letiště podle odhadů inkasovat okolo 70 miliard Kč.
Minulý týden Times of India uvedl, že do privatizace Letiště Ruzyně podá nabídku také firma GVK, která provozuje bombajské letiště. O investicích v Česku uvažuje také singapurská firma Changi Airports.
Zájem o privatizaci Letiště Praha již dříve oznámili zástupci vídeňského letiště Flughafen Wien. Účast údajně zvažuje i frankfurtský Fraport, budapešťský Hochtief Airport nebo španělský Abertis Airport.
Ministr dopravy Aleš Řebíček původně prosazoval formu dlouhodobého pronájmu. To by státu přineslo nižší výnos, zůstala by mu však kontrola na důležitou dopravní tepnou. "Preferuji takový způsob, který bude pro stát dlouhodobě nejefektivnější. Jaký to bude vyplyne z analýz, na nichž se pracuje", řekl deníku E15 Řebíček.
Privatizaci může podle listu ovlivnit i spor státu s investiční společností Penta o výkup pozemků, na kterých by měla stát druhá přistávací dráha. Penta vlastní část těchto pozemků, ministerstvo však její požadavky neakceptovalo. "Jednání s Pentou stále pokračují. Odhadnout jejich výsledek a dobu, kdy skončí si netroufnu," uvedl pro E15 ministr.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
