"I přes stagnující poptávku v zemích západní Evropy a výrazný propad německého automobilového trhu se výrobcům i dodavatelům v ČR podařilo dosáhnout rekordních výsledků. Nakolik je tento vývoj možné udržet i v budoucnu, závisí především na dostatku kvalifikovaných pracovních sil a vývoji kurzu koruny," uvedl prezident Sdružení automobilového průmyslu Martin Jahn.
Výrobu osobních aut táhla Škoda Auto, která zvýšila produkci o 12 procent na 623.529 vozů. Kolínská TPCA zvýšila výrobu o pět procent na 308.478 aut, dalších osm vozů vyrobila firma Kaipan a jeden Gordon.
Linky výrobců nákladních aut loni opustilo 3154 vozů, což představuje nárůst o 58 procent. Z toho 2431 připadá na Tatru, která zvýšila produkci o 60 procent. O 50 procent na 723 vozů vzrostla výroba v Avii. Výroba autobusů se zvýšila o 14 procent na 3357 vozidel, z toho společnost Iveco zvýšila produkci o 16 procent na 2873 vozidel a SOR Libchavy o dvě procenta na 418 autobusů. Výroba přípojných vozidel stoupla o 17 procent na 2330 přívěsů a návěsů.
Motocyklová výroba, kterou loni tvořila výhradně produkce týnecké Jawy, loni vzrostla o 123 procent na 2260 motocyklů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
