"Zkušební zahájení provozu (převodovkárny) bude podle plánu. Všechna výrobní zařízení byla instalována, v současné době probíhají testy strojů," uvedl Kim Ok-čo. Hyundai podle něj předpokládá, že sériová výroba převodovek začne letos v listopadu. "Pro zahájení zkušební výroby potřebujeme dokončit testy a povolení k užívání," vysvětlil. V současné době jsou před dokončením stavební práce na celé automobilce, v jednotlivých halách se instaluje se výrobní zařízení. "Zatím jsme přesvědčeni, že se nám podaří splnit náš cíl - zahájení zkušební výroby v září 2008 a sériové v březnu 2009," dodal.
Korejská automobilka má podle svého prezidenta ambice vyrábět nejkvalitnější auta v Evropě a současně být nejlepší automobilka na světě z hlediska konkurenceschopnosti. "Naší snahou je stát se firmou, o které budou zaměstnanci i lidé v kraji přesvědčeni, že je nejlepší po všech stránkách. Ze všech sil se budeme snažit napomoci rozvoji ekonomiky a tomuto kraji," uvedl Kim Ok-čo. Ke zvýšení zaměstnanosti a růstu regionálního rozvoje má podle něj přispět i dnešní otevření náborového centra v Ostravě.
Předpokládanou výši tržeb v Nošovicích na dotaz ČTK nesdělil s tím, že ještě není určená přesná cena vozů, které se budou v Nošovicích vyrábět. "Vůz, který se tady bude vyrábět, kromě i30, je stále ve vývojové fázi, ale i u té i30 se neurčila přesně cena," uvedl. Nyní prodávané vozy i30 pocházejí z Asie. Nejlevnější model stojí 344.900 korun.
V hrubém odhadu agentury CzechInvest a ministerstva průmyslu a obchodu by firma Hyundai měla zvýšit hrubý domácí produkt o dvě procenta.
V továrně za zhruba miliardu eur (podle nynějšího kurzu tedy více než 26 miliard korun) v Nošovicích na Frýdecko-Místecku chce Hyundai zpočátku vyrábět 200.000 aut ve dvou modelových řadách, od roku 2011 by se s nájezdem třetího modelu měla výrobní kapacita zvýšit na 300.000 aut ročně.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
