S nestálostí hladiny se dopravci potýkají již delší dobu, nejhorší situace však byla loni. Labe bylo splavné pouhých 182 dní. V roce 2006 to bylo o 26 dní více, v roce 2005 bylo Labe ekonomicky splavné 232 dní. Řeka se považuje za nesplavnou, když výše hladiny klesne pod 140 centimetrů. Kritický je zejména úsek u Děčína blízko česko-německé hranice.
Podle Vitouše se požadovaná částka zřejmě ještě zvýší. "Jsou nachystané další žádosti, které zahrnují i rok 2007," řekl. Rejdaři tvrdí, že za neutěšenou situace na řece může stát, který se o dopravní cestu dostatečně nestará. "Ona se musí dělat údržba jako na silnici, musí se například prohrabávat dno. A to se neděje," řekl Vitouš.
Ministerstvo dopravy má zatím pro rejdaře nachystáno necelých 160 milionů korun za uplynulé tři roky a podobné by to mělo být i v letech 2008, 2009 a 2010. "Ten měšec není bezedný, musíme se držet v limitech rozpočtu," řekl mluvčí úřadu Karel Hanzelka. Náměstek ministra Jiří Hodač označil již dříve požadavky rejdařů za "z říše snů", přičemž dopravci tenkrát žádali poloviční částku.
Ani rejdaři zřejmě nepočítají s tím, že jim stát všechny peníze vyplatí. "Nám nejde ani tak o ty peníze, nám jde o to, abychom mohli normálně podnikat v tom, na co máme koncesi. Je to zoufalý krok, státe probuď se a začni konečně dělat," uvedl Vitouš. Vodní doprava může údajně ulehčit silnici a železnici, které přestávají kapacitně stačit. "Vozit například substráty po silnici je hrozný přepych," dodal Vitouš.
Kvůli špatným plavebním podmínkám v České republice se čeští rejdaři poslední léta hromadně stěhují do zahraničí. Z necelých 110 lodí české říční flotily již jezdí dlouhodobě v zahraničí 60 procent plavidel. České lodě přepraví ročně kolem dvou milionů tun nákladu, přičemž stále větší podíl připadá na vodní cesty, které se České republice vyhýbají.
Změnu situace má přinést mimo jiné výstavba jezu u Děčína, proti které však protestují ekologové.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
