Čistý zisk se však ve sledovaném období snížil o 30,6 procenta na 338 miliardy wonů. Pokles způsobila ztráta akcií dceřiné společnosti Kia, které v posledních třech měsících loňského roku oslabily o téměř 25 procent, a vyšší daně. Hyundai také koupil 1,67 milionu vlastních akcií pro zaměstnance, kteří je obdrží jako součást odměn. Tržby automobilky se zvýšily o 15 procent na 8,74 bilionu wonů.
Analytici očekávají, že nové modely, jako sedan Genesis, potáhnou prodej firmy i v letošním roce, hlavně na domácím trhu. Slabý won by pak měl pomoci automobilce v cenové konkurenci s japonskými firmami, které naopak bojují se silnějším jenem. Prodej v zahraničí mají podpořit i nové továrny v Číně a Indii.
Hyundai se však potýká se slabým růstem zisku ve Spojených státech a v Číně, které patří mezi největší automobilové trhy na světě. Analytici také upozorňují, že problémem by pro firmu mohl být další růst cen ropy a surovin. Kvůli těmto obavám akcie firmy v posledním loňském čtvrtletí klesy o 3,1 procenta, napsaly agentury AP a Reuters.
Hyundai je spolu s dceřinou firmou Kia, ve které vlastní podíl 38,6 procenta, šestou největší automobilkou na světě. V posledních letech se společnost rozhodla k agresivní expanzi na zahraničních trzích. V současnosti má továrny v Číně, Indii, Turecku a ve Spojených státech. Další závod s kapacitou výroby 300.000 aut ročně staví v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Do továrny investuje 1,1 miliardy eur (zhruba 28,5 miliardy korun).



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
