Masivní nápor slev většinou provází snahu firem zamezit propadu prodeje na začátku roku, který je tradičně nejslabším prodejním obdobím. Většina značek přitom letos očekává růst. Celý trh osobních a lehkých užitkových aut by mohl podle ředitele Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla růst stejně jako loni, tedy o deset až 13 procent.
Pomyslný titul nejlevnějšího vozu na trhu získal Hyundai Atos Prime, který lze v případě nákupu na leasing pořídit za 149.900 korun. Běžná cena je o 65.000 korun vyšší. Model Picanto sesterské automobilky Kia lze pořídit za 164.900 korun, tedy o 20.000 levněji.
Naopak menší slevu než v minulém roce nabídl Fiat u modelu Panda, který nyní vyjde na 183.400 Kč, když loni stál 169.000 korun. I tak firma na vůz nabídla slevu 35.000 korun. Konkurenční Chevrolet Spark nyní stojí 181.900 Kč.
Zřejmě nejvýraznější zlevnění nabídl Citroen, který například u modelu Xsara Picasso nabízí zvýhodnění až o 210.000 korun. Model tak začíná na 354.900 korun. Citroen C4 začíná na 265.000 Kč, tedy se slevou 180.000 korun. "Citroen zároveň u užitkových aut zavedl úvěrové financování, které reaguje na změny podmínek finančního leasingu," doplnila mluvčí Simona Klavrzová.
Největší hráč na trhu Škoda Auto stále nabízí Fabii a Roomster na leasing od jedné koruny. Cenová zvýhodnění se většinou u jednotlivých prodejců liší. Například společnost TUkas nyní nabízí většinu modelů se slevou 20.000 korun. V Auto Jarov lze na leasing pořídit Fabii Classic s motorem 1,2 od 214.000 korun.
Ford Motor nabízí loni nejdováženější vůz Fusion se slevou až 110.000 korun. Cena modelu Fusion Fashion začíná na 264.990 korun. Seat nabízí se zvýhodněním kolem 100.000 korun modely Cordoba, Leon i Ibiza. Dacia Logan startuje na 169.900 Kč, Renault Clio a Thalia stojí nejméně 179.900 Kč.
Luxusní značka Audi šla cestou nabídky bezplatné doplňkové výbavy k vybraným modelům. Například k modelu A4 může zvýhodnění v podobě vybavení interiéru, světel, laku či elektroniky přesáhnout 184.000 korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
