Novela rozšiřuje okruh odpadů, u kterých budou provozovatelé sběren povinni zjišťovat totožnost prodávajícího, o železný odpad. U některých věcí, například uměleckých děl nebo součástek strojů, je nesmí 48 hodin od vykoupení prodat dál nebo s nimi cokoli provádět. Toto opatření má pomoci poškozeným, aby mohli ve sběrnách dohledat odcizený majetek.
Sběrny a výkupny budou muset podle návrhu vést povinnou evidenci lidí a firem, od kterých odpad vykupují. Stejně tak budou muset evidovat i vykoupený odpad. Policii dává návrh novely právo vstupovat do sběren a výkupen.
Podle vlády poslanecký návrh obsahuje řadu nepřesností a legislativně technických nedostatků, které vedou k pochybnostem, zda tato úprava přinese pozitivní nebo negativní efekt. Ministerstvo životního prostředí proto předloží vládě svou verzi právní úpravy.
Spoluautor předlohy, stínový ministr průmyslu Milan Urban (ČSSD) ČTK řekl, že předkladatelé se případné debatě nebrání. "Pokud připomínky posoudí parlamentní legislativa jako oprávněné, pak je tam zapracujeme," řekl. Podobný postoj zastává i další z předkladatelů, poslankyně Milada Halíková (KSČM). "Já se tomu bránit nebudu," podotkla.
Krádeže kovů jsou v řadě míst velkým problémem. Například v Havířově se v minulosti podařilo zlodějům ukrást hliníkové opláštění z kanalizačního sběrače. Škoda se tehdy vyšplhala ke čtvrt milionu korun. Dopravních značek se ve městě ročně ztratí za 100.000 korun.
nlm jw



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
