Podle něj nadále přetrvává situace, kdy systém českého korporátního práva není dobrý. "Pokud chce tady firma vstoupit na burzu, tak si založí svoji vlastní matku v Lucembursku nebo v Holandsku, a tu pak uvádí na burzu," řekl Koblic.
Zahraniční společnosti k tomu podle něj měly a mají tři hlavní důvody. Zaprvé se vyhýbají danění korporací a nejasnostem v daňových systémech v ČR. Dále se vyhýbají registraci v Česku, protože stále nevznikl centrální depozitář a registrace ve středisku cenných papírů není pro zahraniční firmy akceptovatelná. Třetím problémem je podle Koblice české soudnictví. Zahraniční firmy prý nechtějí být regulovány českým obchodním zákoníkem.
"To je naprosto neuvěřitelné vysvědčení pro stav českého soudnictví a stav českého komerčního práva. Není to nikde jinde v Evropě," dodal Koblic.
Jako poslední na pražskou burzu v prosinci 2007 vstoupila developerská společnost VGP. V září 2007 na tuzemský kapitálový trh umístil akcie prodejce ojetých aut AAA Auto a v minulých letech farmaceutická společnost Zentiva, realitní ECM a textilní Pegas Nonwovens. Všechny firmy tak učinily prostřednictvím zahraničních společností. Ostatní akcie se začaly obchodovat po kuponové privatizaci v 90. letech, nebo se firmy rozhodly mít akcie i v Praze vedle jiné zahraniční burzy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
