"Zahájili jsme dnes velkou akci, jejímž cílem je rozdat v celé České republice půl milionu letáků. V nich apelujeme na českého spotřebitele, aby dal přednost českým potravinám, protože jsou kvalitnější," řekl novinářům prezident Agrární komory Jan Veleba. Podle prezidenta Potravinářské komory Miroslav Tomana mají zahraniční potraviny na tuzemském trhu již čtyřicetiprocentní podíl.
"Je to alarmující, protože jejich podíl každoročně roste a během jednoho či dvou let se můžeme dostat až na 50 procent, což zásadním způsobem může ohrožovat české výrobce," upozornil Toman.
Zemědělci a potravinářské firmy spotřebitele v letácích nabádají k tomu, aby si při nákupu potravin všímali země původu a nevybírali potravinářské výrobky pouze podle jejich ceny. Zemědělci a potravináři v letácích například tvrdí, že české potraviny jsou zdravější, protože tuzemští rolníci ve srovnání se starými členskými státy EU hnojí o 40 procent méně a musí dodržovat přísnější normy.
"Nejlepším řešením, jak podpořit české zemědělství, je kupovat potraviny vyrobené ze surovin českých zemědělců. Spotřebou českých potravin nepodpoříme jenom domácí zemědělce, ale i zpracovatele a všechna navazující odvětví," podotkl Veleba.
Naposledy rozdávali zemědělci letáky na podporu českých potravin loni v létě před některými hypermarkety Interspar. Protestovali tím proti tomu, že řetězec začátkem loňského března zastavil pro polovinu svých obchodů nákup masa od tuzemských chovatelů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
