"Zvedli jsme prodeje výrobků ve všech kategoriích. Za nárůstem stojí především rozšiřování a inovace produktového portfolia. Ze strategických kroků pro nás bylo velmi důležité zahájení fúze s polskou nápojářskou firmou Hoop. Proces slučování pokračuje podle plánu a bude završen na přelomu dubna a května," komentuje uplynulý rok finanční ředitelka skupiny Simona Nováková.
Investiční výdaje skupiny v roce 2007 přesáhly 670 milionů korun. Předloni podle dřívějších výdajů skupina investovala 300 milionů korun. Kofola loni celkově zaměstnávala 1370 lidí, což je porovnání s rokem 2006 nárůst o desetinu. Limonáda Kofola, která je vlajkovou lodí nápojářské firmy, zaujímá z hlediska objemu prodejů druhé místo na českém trhu kolových nápojů. Loni podle průzkumu agentury AC Nielsen dosáhla tržního podílu 25 procent, uvedla Kofola.
Kofola je podle výše tržeb trojkou na českém trhu (za firmami Coca Cola a Karlovarské minerální vody) a patří k nejvýznamnějším výrobcům nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Firma vznikla v roce 1993 privatizací sodovkárny Nealko Olomouc. Působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, exportuje však i do dalších zemí. Dceřiné společnosti řídí a.s. Kofola Holding se sídlem v Ostravě. Firmu vlastní řecká rodina Kostase Samarase.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
