Plzeňský Prazdroj, patřící pod jihoafrický koncern SABMiller, to vysvětluje rozdílnou obchodní politikou. "Rozdíl v ceně piva je dán cenovou politikou tamních a zdejších prodejců," řekl MfD mluvčí Prazdroje Jiří Mareček.
Lidé z oboru ale podle deníku hodnotí rozdílné ceny v ČR a Německu příměji. "Jsou u nás lídrem trhu, takže si to mohou dovolit. Navíc mají u nás velmi loajální spotřebitele," cituje Pavla Říhu z agentury PPM, která se zabývá výzkumy trhu. Také výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý tvrdí, že Prazdroj má v Česku skupinu zákazníků, kteří si pro něj rozhodně nepojedou do Německa a dopřejí si ho za každou cenu.
Prazdroj přitom není jediným českým výrobkem, který je v zahraničí levnější. Například na Slovensku vychází levněji většina modelů škodovek, připomíná dnešní Mladá fronta Dnes.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
