Podle agentury MTI v úterý kvůli stávce nevyjely tři čtvrtiny vlakových spojů, zatímco státní železniční společnost MÁV udává pouze dvě třetiny zastavených vlaků. Pro dnešní den ještě nejsou údaje k dispozici.
MÁV uvedla, že každý den stávky jí způsobuje ztráty kolem 600 milionů forintů (asi 60 milionů Kč). Tvrdí, že stávky se účastní jen deset procent všech zaměstnanců drah, ačkoli členy svazu je údajně asi 25 procent z přibližně 36.000 zaměstnanců.
Ve VDSZSZ se z železničářů sdružují hlavně výpravčí a průvodčí. VDSZSZ je navíc jen jednou ze čtyř odborových organizací působících na železnici. Vedení MÁV proto podává u budapešťského pracovního soudu na odbory žalobu za zneužívání postavení. Ministr hospodářství a dopravy János Kóka označil stávku za "politiku vyvolávání neklidu".
Stávkující požadují zvýšení mezd o deset procent se zpětnou platností od loňského července, vláda ale nabízí jen 6,9 procenta, což údajně kryje jen reálné snížení mezd v důsledku daňové reformy. Železničáři chtějí také jednorázovou částku 250.000 forintů (asi 25.000 Kč), která má představovat jejich podíl na příjmech z prodeje divize nákladní dopravy MÁV Cargo.
VDSZSZ od loňského října uspořádal již několik krátkých stávek, jimiž kromě mzdových požadavků protestuje nejen proti rušení řady tratí, ale i proti částečné privatizaci zdravotnického systému. Maďarská vláda prodala nákladní divizi MÁV Cargo konsorciu několika firem, včetně Rail Cargo Austria, která je součástí rakouské státní společnosti ÖBB. Ta zajišťuje železniční dopravu. Součástí konsorcia je i maďarsko-rakouská železniční společnost GySEV. Konsorcium zaplatilo za MÁV Cargo 102,5 miliardy forintů (asi 10,3 miliardy Kč).



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
