Na některé z více než 500 kontaktních míst sítě v téměř 40 zemích Evropy se mohou obracet podniky, které potřebují poradit s podnikáním či investicemi na zahraničních trzích a s možnostmi financování z evropských zdrojů. Síť se má také zasazovat o to, aby malé a středně velké firmy měly lepší přístup k novým technologiím, a mohly tak čelit celosvětové konkurenci.
Do tohoto projektu Evropská unie v příštích sedmi letech investuje 320 milionů eur (asi 8,2 miliardy korun).
Do sítě patří i výzkumné ústavy, univerzity a technologická a inovační centra. Evropské komisi má sloužit jako zdroj informací o tom, co podnikatelé potřebují a která byrokratická nařízení jim naopak komplikují život. Jednotlivá kontaktní místa mezi sebou sdílejí údaje o firmách, které hledají partnery v zahraničí.
Malé a střední podniky by tak díky této síti měly lépe dosáhnout na výhody, které přináší jednotný evropský trh.
Firma by měla na jednom místě ve svém městě či regionu dostat všechny informace a služby, které ke svému dalšímu rozvoji potřebuje a kvůli kterým se už nebude muset obracet na další instituce. V tom se bude nynější síť lišit od evropských informačních center a center pro podporu inovací, které podniky často odkazovaly na další kontaktní místa.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
